Stichting Eigen Wijze heeft geen eigen inkomsten en vaste subsidies. Daarom zoeken wij fondsen, sponsors en donateurs die ons wooninitiatief een warm hart toedragen.

Stichting Eigen Wijze is een ouderinitiatief dat in Breda een geschikte woon/zorgvoorziening heeft gerealiseerd  voor hun jongvolwassen kinderen met een verstandelijke beperking waar zij met begeleiding zelfstandig kunnen wonen.  De jongeren huren  hun  appartement  en hebben dit zelf ingericht. Professionele zorg en begeleiding wordt ingekocht via PGB.

Na jarenlange voorbereiding is op 12 oktober 2018  begonnen met de bouw van het wooncomplex van 16 woningen en enkele gemeenschappelijke ruimten aan de Wisselslag in Breda (Noord).  Inmiddels hebben 16 bewoners hun intrek genomen aan de Wisselslag 22 te Breda.

Er is veel werk  verzet. Er is gewerkt aan de  voorbereiding van de jongeren op het zelfstandig wonen, het organiseren van de juiste zorg (i.s.m. Prisma) en het realiseren en financieren van de inrichting van de gemeenschappelijke woon/zorgruimten.

De inrichting van deze gemeenschappelijke woon/zorgruimten (twee woonkeukens om samen  te koken en te eten, een gezamenlijke binnentuin en  een aantal gemeenschappelijke voorzieningen  zoals een was/droogruimte en een  berging voor fietsen) is mede mogelijk gemaakt door sponsors en donateurs.

Stichting Eigen Wijze heeft een ANBI-status waardoor uw gift of donatie fiscaal aantrekkelijk kan zijn voor u of uw bedrijf. Ook kan uw donatie door de  NSGK (onder bepaalde voorwaarden) worden verhoogd  met 50%.

Wilt u ons  in staat stellen ook in de toekomst activiteiten voor de bewoners van onze woonvoorziening te organiseren? Dan is uw gift/donatie  welkom op rekeningnummer NL79RABO 0337179557 ten name van Stichting Eigen Wijze.

Er zijn diverse mogelijkheden ons (financieel) te ondersteunen. Wilt U meer informatie?

Neem dan contact op met Jan Westerbeek, penningmeester@stichtingeigenwijze.nl

anbi-stempel-150x150